Wanneer klacht indienen? 1. Hebt u uw klacht kenbaar gemaakt aan de persoon over wie u niet tevreden bent? Ja, maar dit biedt geen oplossingNee / Ik zie dit niet zitten Overweeg eerst deze stap. Als u dit niet ziet zitten kunt U ook naar het afdelingshoofd of de directie van de desbetreffende zorginstelling gaan. 2. Bent u al naar de vertrouwenspersoon of klachtenfunctionaris van de instelling gestapt? Ja, maar mijn klacht is niet naar tevredenheid opgelostNee In elke instelling is een vertrouwenspersoon/klachtenfunctionaris aangesteld met wie u, strikt vertrouwelijk en in alle rust, klachten kunt bespreken. De vertrouwenspersoon/klachtenfunctionaris zal met u proberen tot een oplossing te komen. Overweeg eerst deze stap voordat U bij ons aanklopt. Wanneer u van mening bent dat uw klacht binnen de instelling niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u uw klacht indienen bij de Commissie Klachtbehandeling, een onafhankelijke externe commissie. De vertrouwenspersoon/klachtenfunctionaris kan u daarbij helpen. Deze Commissie adviseert de Raad van Bestuur van de instelling over de afhandeling van de klacht. Neem contact op